یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
آیت‌ الله سید محمد سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم با اشاره به این روایت از امام حسن عسکری(ع) که هر گرفتاری و مصیبتی که به مؤمنان می رسد با نعمت‌های الهی احاطه شده است، گفت: حماسه ۷ اکتبر باعث شد رژیم غاصب یک عقب‌گرد ۷۰ساله پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار جمعی از خانواده شهدا، ایثارگران و رزمندگان گردان حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های بسیار مهم امام حسن عسکری علیه‌السلام عبور شیعیان و محبین خود از عصر حضور به عصر غیبت بود که حضرت توانستند با تدبیر خاصی این وظیفه را انجام دهند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت افزود: امام حسن عسکری علیه‌السلام در روایتی می‌فرمایند هیچ گرفتاری و هیچ مصیبتی نیست مگر اینکه خیری از طرف خداوند آن را احاطه کرده باشد.

وی با اشاره به حوادث ناگوار شهادت نیروها و فرماندهان جبهه مقاومت، خاطرنشان کرد: تحلیل درست و شناخت عمق وقایع در منطقه باعث می‌شود نصرت و نعمت الهی بیشتر مشاهده شود.

سعیدی تأکید کرد: صهیونیست‌ها حدود ۷۰ سال پیش دغدغه موجودیت داشتند و آرام‌آرام در فکر توسعه نقشه‌های شوم خود افتادند؛ اما حماسه ۷ اکتبر توسط حماس باعث شد این رژیم غاصب یک عقب‌گرد ۷۰ساله پیدا کند.

امام جمعه قم یادآور شد: سنت الهی همیشه این‌گونه بوده است که رزمندگان ابتدا باید در صف مقدم جبهه قرار گیرند تا نصرت الهی هم نازل شود.

وی افزود: بدون دادن هزینه از سوی جبهه مقاومت و رزمندگان اسلام نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد و امروزه جبهه اسلام با دادن هزینه‌های سنگین همچون شهادت سردار سلیمانی، شهید نصرالله و… توانست پیروزی های بزرگ‌تری را به دست آورد.

وی تأکید کرد: تقوا و صبر دو عنصر مهم در عصر غیبت است و شیعیان باید مواظب رفتار و اعمال خود باشند.

امام جمعه قم اظهار داشت: امام خمینی (ره) با قیام خود یک مسئولیت و یک مأموریت مهم را بر عهده داشتند و امروزه هم یک وظیفه مهم بر عهده ما است.

خاطرنشان می‌شود در پایان دیدار از جانبازان، ایثارگران و رزمندگان گردان حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و پدران و همسران شهدا توسط آیت‌الله سعیدی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha